چند راه برای اینکه بسته بندی خود را سازگار با محیط زیست کنید

چند راه برای اینکه بسته بندی خود را سازگار با محیط زیست کنید

چند راه برای اینکه بسته بندی خود را سازگار با محیط زیست کنید

امروزه بسته بندی نقش مهمی در زندگی ما دارد.از مواد غذایی و لوازم بهداشتی گرفته تا لوازم الکتریکی و صنعتی ، تقریباً همه چیز در یک قاب محافظ وجود دارد.افزایش مصرف و افزایش محصولات موجود به این معنی است که بسته بندی در سیاره ای که منابع محدود است و اکوسیستم ها به تغییرات حساس هستند، بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.همه ما درباره حجم عظیم زباله هایی که در حال تولید هستند، شنیده ایم و دیده ایم که بطری های پلاستیکی دور ریخته شده و سایر اقلام چگونه روی جانوران اطراف ما تأثیر می گذارد.

اکنون تولیدکنندگان بسته بندی و تمسه بسته بندی برای نوآوری و یافتن مواد جدید و روش های منحصر به فرد ساخت که اثرات زیست محیطی آنها را کاهش می دهد، تحت فشار هستند.در اینجا 5 ایده برتر بسته بندی سازگار با محیط زیست که کسب و کار شما می تواند اجرا کند، آورده شده است.

بسته بندی سازگار با محیط زیست

بسته بندی سازگار با محیط زیست

  • از بسته بندی بیش از حد خودداری کنید

اکثر طرح های بسته بندی از مواد بسیار بیشتر از آنچه واقعاً مورد نیاز است استفاده می کنند.این تأثیر زیادی بر محیط زیست شما دارد.به عنوان مثال، اگر جعبه های شما برای محصولات شما خیلی بزرگ است ، این به دو دلیل مشکل ساز است:ضایعات بسته بندی غیرضروری زیادی ایجاد می کند و هزینه اضافی برای تجارت شما به حساب می آید(هرچه جعبه بزرگتر باشد، صورتحساب بزرگتر است!).

بنابراین اول از همه، باید طراحی بسته بندی محصول خود را با هدف کاهش اضافی ها اصلاح کنید.این به شما امکان می دهد تعداد مواد مصرفی را کاهش دهید و بودجه خود را بیشتر افزایش دهید!

  • از مواد قابل بازیافت استفاده کنید

این احتمالاً اولین راه حلی است که همه به آن فکر می کنند.بازیافت یکی از شناخته شده ترین روش های کاهش ردپای اکولوژیکی ماست.بسیاری از مواد مورد استفاده در صنعت بسته بندی مانند کاغذ، مقوا، شیشه، آلومینیوم و پلاستیک را می توان برای ایجاد اقلام یا مواد جدید مورد استفاده قرار داد.به این ترتیب می توان محصولات جدیدی با استفاده از مواد اولیه کمتر و در نتیجه با کمترین تأثیر بر محیط زیست ایجاد کرد.

  • از مواد نوآورانه استفاده کنید

تجزیه زیستی شکل متفاوتی از بازیافت است و به این معنی است که مواد تحت شرایط خاصی تجزیه می شوند.بیوپلاستیک (پلی‌اتیلن بازیافتی) یکی از این مواد است که می‌توان از آن برای ساخت کیسه‌های حامل، پاکت‌ها و پوشش‌های حباب‌دار استفاده کرد.این وقتی در معرض نور روز قرار می گیرد، تجزیه می شود.

مقوا و کاغذ به دلیل ویژگی‌های قابل چاپ و سفارشی‌سازی، مواد مورد استفاده اکثر خرده‌فروشان هستند.اکثر مصرف کنندگان می دانند که آنها قابل بازیافت هستند، اما همچنین تجزیه پذیر هستند.بنابراین در صورتی که جعبه‌های مقوایی، کیسه‌های کاغذی، پاکت‌های کاغذی، دستمال کاغذی به محل دفن زباله ختم شوند، به اندازه پلاستیک، شیشه یا فلز خطری برای سیاره زمین ایجاد نمی‌کنند.

بسته بندی سازگار با محیط زیست چیست

  • طراحی برای استفاده مجدد

طراحی بسته بندی راهی برای جلوگیری از پایان یافتن آن در محل دفن زباله است و این جایی است که تخیل ما می تواند کار کند و ما می توانیم کمی لذت ببریم.تعداد فزاینده ای از برندها، طرح های هوشمند، خلاقانه و جذابی ارائه می دهند که با اینکار عمر بسته بندی را افزایش می دهند.جعبه های مقوایی یکی از ساده ترین راه ها برای تحویل کالا هستند و استفاده مجدد از آنها نیز بسیار ساده است.هرچه طراحی جعبه زیباتر باشد، احتمال نگهداری آن بیشتر است.

  • از جوهرهای سازگار با محیط زیست برای چاپ استفاده کنید

این امر به ویژه در صورتی مرتبط است که کسب و کار شما از بسته بندی چاپی سفارشی استفاده می کند(که یک ایده بسته بندی فوق العاده برای نشان دادن هویت برند شما است).جوهرهای سنتی مبتنی بر نفت برای محیط زیست مضر هستند، زیرا آنها VOC (ترکیبات آلی فرار) منتشر می کنند.

استفاده از جوهرهای مبتنی بر سویا برای چاپ جعبه های سفارشی گزینه ای بسیار سازگار با محیط زیست است.سویا یک منبع تجدیدپذیر و جایگزین ارزان‌تری برای جوهرهای مبتنی بر نفت است.مهمتر از همه، شستن کاغذ و مقوا در حین بازیافت آسان تر است.رنگ‌های ساخته شده از جوهرهای مبتنی بر سویا نیز بسیار زنده‌تر هستند و به طراحی بسته‌بندی منحصربه‌فرد شما کمک می‌کنند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *