مزایای دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش و مزیت استفاده از آن چیست؟

اگر به دنبال مزایای دستگاه تسمه کش هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله ضمن تعریف دستگاه تسمه کش، به ذکر خصوصیات و مزایای دستگاه تسمه کش پرداخته می شود؛ ضمن این که انواع دستگاه تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را نیز توضیح داده می شود.

تعریف دستگاه تسمه کش

در واقع نوع امروزی بسته‌ بندی کالاها، توسط دستگاه تسمه کش انجام می شود. اگر به نحوه استفاده از دستگاه تسمه کش آشنا باشید، به راحتی و بدون صرف وقت فراوان قادر به بسته‌ بندی محصول خواهید بود.

نحوه کار با دستگاه تسمه کش

دستگاه های تسمه کش، توسط نوارهای عریض که از دو جنس پلاستیکی یا استیل تولید می‌گردند، محصول مورد نظر را بسته بندی می‌ کنند. به جهت سرعت بالا و بسته بندی با کیفیت، امکان خرابی در بسته‌ بندی به شدت کاسته می‌شود؛ چرا که این نوارهای پهن کاملا دور محصول پیچیده می‌شوند و در انتها روی تسمه، دوخت صورت می‌ گیرد.

نحوه کار با دستگاه تسمه کش

جنس نوارها (تسمه‌ ها) با توجه به کاربرد و استحکامشان عبارتند از:

  • پلی استر
  • استیل (در دو نوع معمولی یا با استحکام بالا)
  • پلی پروپیلن

انواع دستگاه تسمه کش

دستگاه‌ های تسمه کش در سه نوع تولید می‌ گردند:

  • دستگاه تسمه کش اتوماتیک
  • دستگاه تسمه کش دستی
  • دستگاه تسمه کش غیر اتوماتیک

که البته هر یک با توجه به نوع محصول و امکاناتی که در اختیار قرار می‌ دهند با دیگر دستگاه‌ ها متفاوت اند. برای مثال تفاوت دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک با دستگاه اتوماتیک این است که در دستگاه تسمه نیمه اتوماتیک یک کارشناس (اپراتور) باید در ابتدا تسمه را دور دستگاه پیچانده و بعد دستگاه را استفاده کنند. همچنین دستگاه های نیمه اتوماتیک، معمولا برای کارگاه های کوچک یا کارهای سبک‌تر مناسب و قابل استفاده خواهند بود.

دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

مزایای دستگاه تسمه کش

همان طور که اشاره شد، دستگاه تسمه کش به جهت این که کار توسط انسان صورت نمی گیرد، و هم از لحاظ صرفه‌ جویی در وقت و کیفیت و امنیت کار، بر نوع بسته بندی توسط دست، برتری دارند. اما مزایای کلی و مهم کار با دستگاه تسمه کش را به طور کامل در ادامه بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

  • صرفه جویی در وقت
  • کیفیت بالا
  • امنیت بالا
  • قیمت به صرفه
  • تمیزی و زیبایی کار
  • استمرار کار به صورت شبانه روزی
  • قابلیت جابجایی دستگاه (تسمه بادی)
  • عدم هزینه بالای کارگر
  • و…

موارد کاربرد دستگاه تسمه کش

به طور کلی اگر نیاز به این دارید که در زمان کم بتوان تعداد زیادی از محصولات را بسته بندی کرد، استفاده از دستگاه تسمه کش امر مطلوبی خواهد بود. اما اگر میزان محصول شما چندان زیاد نیست و سبک بوده یا به صورت دستی قابل انجام است، استفاده از این دستگاه را توصیه نمی کنیم. عموما برای محصولاتی مثل الوار، کارتن و جعبه ها، فولاد، رول کاغذی و… در سطح تولیدات داخلی یا بین المللی، از دستگاه تسمه کشی اتوماتیک یا دستگاه تسمه کشی نیمه اتوماتیک و یا دستی استفاده می‌ کنند. البته حتما باید کار نظارت بر دستگاه توسط فرد کارشناس صورت بگیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری گردد و مراحل کار به درستی انجام شود. از طرفی دقت به نوع دستگاه، میزان ولتاژ آن، سایز و جنس و نوع بسته بندی تان، می تواند به شما آگهی بخشی خوبی را ارائه دهد که آیا دستگاه تسمه کش مناسبی را استفاده می‌کنید یا نیاز به تعویض آن خواهید داشت. دستگاه ها نیز به مرور دچار اصطحکاک خواهند شد، بنابراین اگر میزان تولیدی محصول شما زیاد است، حتما قبل از خرید به این نکته نیز توجه نمایید.

موارد کاربرد دستگاه تسمه کش

سخن نهایی

با توجه به اطلاعات بررسی شده در این مقاله، در مجموع شما می‌توانید با بررسی انواع دستگاه های تسمه از نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک، میزان ولتاژ هر یک، ابعادی که توانایی بسته بندی آن را دارند، اندازه کارگاه خود، میزان تولیدات در یک روز یا ماهانه به طور میانگین، قیمت دستگاه ها، بررسی کیفیت، گارانتی محصولات و… بهترین نوع دستگاه تسمه کشی را انتخاب نمایید. در صورتی که وقت و زمان کافی دارید، مشورت گرفتن از افراد صاحب نفوذ، کارشناسان، بازدید میدانی و توجه به نحوه کار با دستگاه ها از نزدیک، کمک بسیاری به شما در انتخاب نوع دستگاه‌ها خواهد کرد. اگر وقت کافی ندارید، بسیاری از سایت‌های اینترنتی نیز این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید با خیال آسوده اقدام به مشاوره و خرید محصول نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *