انواع دستگاه تسمه کش

انواع دستگاه تسمه کش

کشش تسمه و زنجیر، شل شدن زنجیر را کاهش داده و گشتاور محرک را به طور یکنواخت منتقل می کند. آنها همچنین سر و صدا و ارتعاش را کاهش می دهند. کاهش زنجیر چرخ، قرقره، کمربند و سایش زنجیر، عمر قطعات درایو را افزایش می دهد. در درایوها، دستگاه تسمه کش و زنجیرها با کشش کافی نصب می شوند تا سطح اصطکاک ایجاد شود که باعث می شود تسمه ها یا زنجیرها قرقره ها را گرفته و قرقره ها بچرخند. بیشتر کمربندها شامل کمربندهای چرمی، لاستیکی یا پارچه ای هستند که روی قرقره های استوانه ای کار می کنند یا تسمه هایی با شکل V در سطح مقطع که بر روی قرقره های شیار دار اعمال می شوند. کمربندهای V نسبت به کمربندهای تخت به کشش کمتری نیاز دارند، زیرا سطح بیشتر آنها اصطکاک بیشتری ایجاد می کند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با انواع دستگاه تسمه کش ، لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید به درستی دانش خود را بالا ببرید.

موارد قابل توجه در استفاده از انواع دستگاه تسمه کش

برخی از انواع دستگاه تسمه کش و زنجیر از جمله، دستگاه تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، پس از نصب در جای خود ثابت می شوند، در حالی که برخی دیگر ابزارهای مختلف تنظیم را ارائه می دهند. تسمه های دستی تسمه و زنجیر به اپراتورها نیاز دارد تا پیچ ها را تنظیم کرده یا قطعات را باز کرده و تغییر مکان دهند تا کشش مناسب به دست آید. کشش های فنری به طور خودکار با ساییده شدن و کشیده شدن تسمه ها یا زنجیرها، تنش را حفظ می کنند. بخش های شناور روی زنجیرها و تسمه ها معمولاً با دو قرقره یا زنجیر چرخ مخالف نصب می شوند. حلقه های کششی با درایو می چرخند و یا در داخل کمربند یا زنجیر، یا بین درایو و قرقره یا سوکت های رانده شده سوار می شوند.

کشش تسمه و زنجیر گاهی اوقات حداکثر تنش تعیین شده برای حفظ در درایو را مشخص می کند. با این حال، همه بخش ها این درجه را ندارند. کلیدهای محدود کننده برای کشش های شناور یا فنر نشان می دهد که تنظیم کننده کشش تمام شده است و ممکن است نیاز به تغییر موقعیت داشته باشد. انواع دستگاه تسمه کش و زنجیر در اندازه ها، سبک ها و مواد مختلف موجود هستند. آنها می توانند حداقل و حداکثر بارهای مختلف و همچنین دما را تحمل کنند. دستگاه تسمه کش و زنجیر در ماشین آلات و تجهیزات، خودروها، دوچرخه ها و کاربردهای متعدد دیگر استفاده می شود. کشش تسمه در جلوی موتور احتراق داخلی قرار دارد. مکانیسم حلقه بیرونی با تسمه، از جمله تسمه تایم، در مجموعه ضروری است.

انواع دستگاه تسمه کش

یاتاقان کششی از پایه، بازوی کششی، فنر و قرقره تشکیل شده است. این امر فشار را به یک تسمه تایم که قرقره های دیگر را حرکت می دهد و در عین حال فشار بر روی آن تسمه را کاهش می دهد را ارائه می دهد. دستگاه تسمه کش باید با کشش مداوم کار کند تا اطمینان حاصل شود که دینام دارای قدرت کافی برای حرکت قرقره ها است که همه این اجزا را به حرکت در می آورد. سایر توابع اولیه عبارتند از:

انتقال نیروی محرکه از میل لنگ.

جلوگیری از سر و صدا

از سر خوردن تسمه جلوگیری می کند

مکانیسم کمربند را فشرده نگه می دارد.

شناسایی و تقسیم بندی انواع دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش در موتورهای خودرو به دو دسته تقسیم می شوند، دستگاه تسمه کش اتوماتیک و دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک که هر کدام بسته به عملکرد خود، نقش های مختلفی را ارائه می دهند. نوع کشش تسمه با کمربند آن متفاوت است. دستگاه تسمه کش اتوماتیک به احتمال زیاد سنگین تر، بزرگتر و گران تر از نیمه اتوماتیک هستند. دلیل آن این است که یک قطعه اضافی از فنر، در خودرو وجود دارد. از طرف دیگر، قطعات نیمه اتوماتیک قطعات کوچکتر و سبک تری از سیستم محرک کمربند هستند. هدف اصلی آنها شکل دهی به سیستم چرخش کمربند و به حداکثر رساندن گشتاور است.

انواع دستگاه تسمه کش

نتیجه گیری

در مجموع شما می توانید به منظور استفاده از انواع دستگاه تسمه کش از جمله، دستگاه تسمه کش اتوماتیک و دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک با کارشناسان و متخصصان مرتبط در این حوزه صحبت کنید و از راهنمایی آنان استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *