دستگاه تسمه کش بهترین راه بسته بندی

دستگاه تسمه کش بهترین راه بسته بندی

دستگاه تسمه کش بهترین راه بسته بندی

دستگاه تسمه کش یکی از انواع دستگاه های بسته بندی محصولات است. دستگاه تسمه کش شامل اتوماتیک و دستی هستند. استفاده از این دستگاه در صنایع مختلف منجر به سرعت بخشیدن به کارها می شود. با استفاده از دستگاه تسمه کش به راحتی نوار های استیل و پلاستیک فشرده را می توان برای بسته بندی محصولات استفاده کرد. اگر در زمینه بسته بندی محصولات کار می کنید، بهتر است از دستگاه تسمه کش استفاده کنید. یک از مزیت های مهم دستگاه تسمه کش صرفه جویی در زمان بسته بندی محصولات است. در بسته بندی محصولات بزرگ زمان و انرژی زیادی صرف می شود اما با دستگاه تسمه کش در وقت و انرژی صرفه جویی می شود. همچنین با استفاده از دستگاه تسمه کش در استفاده از نیروی انسانی صرفه جویی می شود و بدون نیاز به نیروی کار زیاد، می توان محصولات را بسته بندی نمود.

انواع دستگاه تسمه کش

مهمترین نوع دستگاه های تسمه کش، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی می باشد. کاربردی ترین نوع این دستگاه ها، نوع برقی آن می باشد که شامل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک است و انرژی مورد استفاده این دو برق شهری است. این دو نوع در مدل و برندهای متفاوتی در بازار عرضه می شوند که متناسب با نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید. زمانی که بخواهیم محصولاتی را حمل و نقل کنیم و احتمال آسیب پذیری آن بیشتر است با دستگاه تسمه کش و بسته بندی مطمئن می توان به راحتی محصول را جابجا نمود. در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

1- دستگاه تسمه کش اتوماتیک

یکی از ویژگی های مهم دستگاه تسمه کش اتوماتیک این است که در بسته بندی به نیروی انسانی نیازی نیست. همچنین دستگاه اتوماتیک به طور خودکار محصولات را در ابعاد مختلف بسته بندی می کند. به علاوه از دستگاه تسمه کش در بسته بندی محصولاتی که ابعاد مختلفی دارند، استفاده می باشد. این دستگاه دارای عملکرد بالا است و به صورت خودکار و با برنامه بسته بندی را انجام می دهد. در این نوع دستگاه بسته بندی با نظارت اپراتور صورت می گیرد.

دستگاه تسمه کش بهترین راه بسته بندی

2- دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

از این نوع دستگاه در بسته بندی محصولاتی که حجم و میزان آن کم است استفاده می شود. مراکز تولیدی که میزان محصولات کمتری برای بسته بندی دارند بهتر است از دستگاه نیمه اتوماتیک استفاده کنند. در این نوع دستگاه تسمه 24 دور در دقیقه کار می کند. یکی از مزایای این نوع دستگاه تسمه کشی استفاده از آن در انواع مختلف کالا و محصولات است. همچنین این مدل دستگاه فضای کمی را می گیرد.

3- دستگاه تسمه کش دستی

دستگاه تسمه کشی دستی نیز در بسته بندی محصولات استفاده می شود و دارای وزن کمی است و به راحتی قابل حمل است. در این نوع باید سر تسمه در اطراف محصول بسته و با یک فشار دو طرف تسمه محکم و چسبانده شود.

تفاوت تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک 

یکی از مهمترین تفاوت های این دو مدل دستگاه در این است که در نوع نیمه اتوماتیک اپراتور باید تسمه کش را دور کالا چرخ دهد. این کار به صورت دستی صورت می گیرد. اما مراحل بعدی اتوماتیک انجام می شود. در نوع نیمه اتوماتیک از نیروی انسانی بیشتری استفاده می شود.

نحوه کار با دستگاه تسمه کش

ابتدا محصول برای بسته بندی را در داخل دستگاه گذاشته و تسمه به دور آن محصول پیچیده می شود. دستگاه برای چند ثانیه متوقف و سپس در جهت مخالف دوباره محصول را تسمه کشی می کند و دوخت و برش تسمه انجام می شود. دقت و سرعت کار این نوع دستگاه های بسته بندی زیاد است و می توان برای اینکه محصولات در کارتن و جعبه دچار آسیب نشوند، کارتن و جعبه را نیز تسمه کشی نمود.

انواع تسمه در دستگاه تسمه کشی

نوع و کاربرد تسمه ها بر طبق کارایی و نوع محصول با یکدیگر متفاوت هستند. انواع تسمه شامل موارد ذیل است:

  • استیل
  • استیل با استحکام بالا
  • پلی‌پروپیلن
  • پلی‌استر

مزایای دستگاه تسمه کش

– سادگی کار نسبت به دیگر دستگاه های بسته بندی

– بالا بردن مقاومت و استحکام بسته بندی

– سرعت و توان بالا در نحوه بسته بندی

– ضریب ایمنی و کم خطر بودن کار کردن با آن

– حجم و فضای کم جهت استفاده از دستگاه

– مقدار پایین ضایعات مصرفی دستگاه

– عدم نیاز به آموزش و تجربه کاری قبلی

– عدم نیاز به تامین و نگهداری خاص

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *