ویژگی های بسته بندی خوب

بسته بندی خوب چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های بسته بندی خوب

بسته بندی عمل طراحی و ایجاد ظرف و لفاف برای محصول است.بسته بندی پوششی از محصول است که برای ذخیره سازی ، جابجایی و محافظت از محصول در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید ، رطوبت ، شکستگی و غیره استفاده می شود.

بسته بندی باعث جذابیت محصول می شود و به عنوان ابزاری مهم برای پیشبرد فروش عمل می کند.بسته های جذاب مشتریان را به خرید محصول جلب می کند.

بسته بندی خوب منجر به ایجاد روابط شخصی بین مصرف کننده و محصول می شود.بسته بندی اکنون «فروشنده خاموش» نامیده می شود.تأثیر روانی بسته بندی خوب این است که مشتری احساس می کند تولید کننده درباره او فکر می کند.این نگرش مشتریان تأثیر گسترده ای در بازاریابی محصولات دارد.

یک بسته بندی خوب که به خوبی طراحی شده باشد ، به طور کلی دارای ویژگی های زیر است:

  • راحتی:بسته بندی خوب این ویژگی را دارد که خیلی سنگین نیست و همچنین از نظر طرح و اندازه نمی تواند باعث ناراحتی خریداران محصولات شود.بنابراین ، راحتی ویژگی بسته بندی خوب است.
  • سازگاری:گفته می شود بسته بندی در مواردی که برای نگهداری در قفسه ها یا یخچال مشکلی ایجاد نکند ، خوب است.این سازگاری بسته بندی قطعاً یکی از ویژگی های آن است.
  • قابلیت اطمینان:یک بسته بندی خوب باید از چنان مشخصه ای برخوردار باشد که باعث اطمینان خاطر خریداران شود تا آنها متوجه شوند که محتویات داخل نیز مانند بسته بندی از کیفیت استاندارد برخوردار است.
  • بسته بندی باید تمیز ، بهداشتی و دارای مهر و موم محافظ باشد.

هنگامی که بسته بندی و نوار پلاستیکی بسته بندی خوب و موثر باشد ، به تولیدکنندگان و همچنین به مصرف کننده مزایای زیادی می بخشد که نه تنها به بازاریابی خوب بلکه به فضای کسب و کار قوی و معقول کمک می کند که باعث افزایش تجارت به عنوان یک کل می شود.

بسته بندی خوب چه ویژگی هایی دارد

باید آسیب را به حداقل برساند

هنگامی که در مورد طراحی بسته تصمیم گرفتید ، وقت آن است که عملکرد را در نظر بگیرید.هر چقدر طراحی شگفت انگیز باشد ، اگر بسته به درستی کار نکند ، هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت.

بسته ها استرس زیادی را متحمل می شوند.آنها می توانند از یک تسمه نقاله بیفتند ، از لیفتراک ها پایین بیایند یا از پالت های شکسته سقوط کنند.اگر محصولات شما از روی یک اشتباه سهل انگارانه غیرقابل استفاده شوند ، رساندن محصول شما به مشتری بیش از دو برابر هزینه خواهد داشت.

نکته اصلی انتخاب مواد بسته بندی و تسمه بسته بندی محکم است که از محصولات شما در برابر آسیب محافظت می کند.علاوه بر اتفاقات ناگواری که در بالا ذکر شد ، باید مواظب در معرض قرار گرفتن یک بسته در محیط نیز باشید: وزش باد شدید ، نشت سقف ، دمای شدید.

زبان

زبانی که در بسته بندی چاپ می شود باید محلی باشد تا محتوای آن به راحتی توسط مصرف کنندگان بازار هدف خوانده و درک شود.اگر چنین نباشد ، هدف بسته شما از بین می رود و عملکرد تبلیغاتی آنچه از آن انتظار می رود را انجام نخواهد داد.

رنگ

مصرف کنندگان ممکن است ترجیحات رنگی داشته باشند ، اما این از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.بسته بندی کنندگان هنگام طراحی بسته بندی باید از رنگ مورد نظر اطلاع داشته باشند.به عنوان مثال ، رنگ سبز در کشورهای اسلامی مورد پسند است.یونانیان هر دو رنگ سفید و آبی را دوست دارند ، اما اینها از رنگ های عزاداری و غم و اندوه در شرق دور به حساب می آیند.

بسته بندی ممکن است فقط یکی از بزرگترین عوامل موفقیت محصول شما باشد.بسته بندی مناسب نه تنها مصرف کنندگان را به خود جلب می کند ، بلکه محصول شما را در حمل و نقل ایمن نگه می دارد و آن را تازه نگه می دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *