نقش بسته بندی در زندگی روزمره

نقش بسته بندی در زندگی روزمره ما چقدر است ؟

نقش بسته بندی در زندگی روزمره ما چقدر است ؟

از ابتدا بسته بندی،  عملکردی منحصراً سودمندانه داشت و برای اطمینان از ایمنی خواص مصرفی محصول طراحی شده بود. در شرایط بازار مدرن ، نقش آن به طور قابل توجهی تغییر کرده است.  بسته بندی به ابزاری موثر برای تبلیغ برند تبدیل شده است ، وسیله ای برای برقراری ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده.

ویژگی های قابل توجه،  بسته بندی را اول از همه به عنوان یک حامل اطلاعات در مورد ویژگی های محصول و  وسیله ای برای استفاده راحت آن بیان می کند.   برای انجام بازاریابی ، بسته بندی ابتدا باید از معیارهای زیر برخوردار باشد:

تضمین ایمنی محتوا :  دارای اطلاعات قابل خواندن ، جامع و قابل اعتماد در مورد ویژگی های محصول ، شامل دستورالعمل های استفاده است.

مطابقت با تصویر نام تجاری :  کاربردی باشد ، استفاده از آن آسان باشد ، ظرفیت متنوعی داشته باشد ، یعنی برای خریدار مفید باشد. امکان استفاده بیشتر را دارند. کیفیت بسته بندی و نوار پلاستیکی بسته بندی مستقیماً بر درک مشتری از خود محصول تأثیر می گذارد. بنابراین ، اجرای ارزان آن به طور خودکار از اهمیت و ارزش حتی یک علامت تجاری معتبر و گران قیمت می کاهد.

توابع اصلی در ارتقا بسته بندی و تسمه بسته بندی به عنوان بخشی از استراتژی نام تجاری ، فرصتی برای رشد فروش و وسیله ای برای تجسم مفهوم نام تجاری شناخته می شود.

توابع اصلی بسته بندی شامل: بیان هویت برند بسته بندی در سطح ناخودآگاه بر مصرف کننده تأثیر می گذارد ، با کیفیت های فوری محصول ارتباط برقرار می کند و آن را از پس زمینه محصولات رقبا متمایز می کند.  مزیت مطلق بسته بندی این است که عناصر بصری آن: شکل ، رنگ ، بافت بر خلاف کلمات ، بین المللی هستند و بدون توجه به زبانی که مشتری می گوید قابل درک هستند. در نظر گرفتن تفاوتهای اساسی در درک که ذاتی فرهنگهای مختلف است ، فقط مهم است. غالباً ، بسته بندی نه تنها راهی برای تزئین یک محصول است ، بلکه ابزاری برای دادن ارزش اضافی ، ویژگی های فردی روشن به آن است.   تبلیغ برند شکل ظاهری بسته بندی می تواند توجه مصرف کننده را به محصول جلب کرده و بر تصمیم خرید تأثیر بگذارد. این مورد با واقعیتهای سیستم امروزه روبرو می شود ، زمانی که مجموعه ای از فروشگاه ده ها نام محصول دارد و تعامل مشتری با بسته بندی هر یک از آنها به طور متوسط ​​0.20 ثانیه طول می کشد. در این مدت ، خریدار باید متوقف شود و از نزدیک نگاهی به محصول بیندازد بسته بندی حامل پیام مهمی برای مصرف کننده می شود: اینکه امکان خرید کالایی با قیمت بهتر یا امتحان کالای جدید وجود دارد.  محافظت از مارک بسته بندی علاوه بر محافظت از محصول در برابر تأثیرات محیطی ، عملکرد مهم دیگری نیز دارد: ایمنی مارک تجاری را تضمین می کند. هرچه محصول اصلی و کاملاً تزئین شده باشد (مواد ، طرح ، روش استفاده از تصویر) ، جعل آن دشوارتر است.

نقش بسته بندی در مراحل مختلف تعامل مصرف کننده با یک برند دشوار است. در دوره قبل از تصمیم برای خرید یک محصول ، بسته بندی اغلب عنصر اصلی تبلیغات است و به یک خریدار بالقوه اجازه می دهد ایده اولیه محصول را بدست آورد. بلافاصله در لحظه انتخاب در فروشگاه ، او “فروشنده” می شود و توجه بازدید کنندگان را نسبت به محصول جلب می کند و تصویر تجاری مثبتی را در ذهن آنها ایجاد می کند. در مرحله نهایی ، در فرآیند استفاده از محصول ، بسته بندی باید به عنوان تایید صحت انتخاب انجام شده باشد و انتظارات خریدار را برآورده کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *