تأثیر کرونا بر صنعت بسته بندی

تأثیر کرونا بر صنعت بسته بندی

تأثیر کرونا بر صنعت بسته بندی

ویروس کرونا (COVID-19) باعث نگرانی و مشکلات اقتصادی برای مصرف کنندگان ، مشاغل و جوامع در سراسر جهان شده است.به دلیل کووید 19 در هر بخش مزایا و معایبی بوجود آمده است.اما ویروس کرونا مزایای زیادی برای بخش بسته بندی در سراسر جهان داشته است.

در حالی که که بسیاری از بخش ها به دلیل این ویروس کشنده در معرض تعطیلی قرار دارند ، موادی مانند داروها ، لبنیات ، مواد غذایی ، ضد عفونی کننده ها ، ماسک های صورت و بسیاری دیگر از مواد ، بسیار مورد نیاز  هستند.همه این محصولات نیاز به بسته بندی دارند و تولید آنها بیش از هر زمان دیگری بوده است.مصرف کنندگان و مشتریان در سراسر جهان محصولات بسته بندی شده را به جای محصولات اولیه موجود ترجیح می دهند.از این رو تقاضا برای صنعت بسته بندی به دلیل همه گیری افزایش یافته است.

ویروس کرونا به مشاغلی که در شرف تعطیلی بودند کمک کرد

بیشتر شرکتهای بسته بندی که قبل از شیوع ویروس کرونا در آستانه تعطیلی بودند ، اکنون با افزایش تقاضا برای این بخش ، دوباره به بازار بازگشته اند.انتظار می رود که این شرکت ها حتی پس از پایان همه گیری همه مدت در تجارت باقی بمانند ، زیرا مردم ارزش بسته بندی محصولات و چگونگی لازم بودن آنها برای حفظ بهداشت را درک کرده اند.بسیاری از مردم ترجیح می دهند محصولات بسته بندی خریداری کنند ، حتی اگر گران تر باشند.

اشکالاتی که در صنعت بسته بندی بوجود آمده است

حتی اگر بخش بسته بندی در زمان بیماری کووید 19 تقاضای زیادی داشته باشد ، اشکالاتی نیز دارد.مهمترین مانع این صنعت خاموش شدن است ، زیرا از کارمندان خواسته می شود که در طی همه گیری کرونا در خانه بمانند.به همین دلیل بسیاری از واحدهای بسته بندی ، بسته شده و یا تولید نسبت به قبل کمتر شده است.

تأثیر بیماری کووید 19 در صنعت بسته بندی

با وجود روند رو به رشد مهیج و امیدوار کننده در صنعت بسته بندی ، نگرانی اساسی وجود دارد که شیوع COVID-19 می تواند بر کارمندان این بخش از اقتصاد تأثیر بگذارد.اجرای پروتکل های دقیق فاصله بین اجتماعی ، شستن منظم دست ها و ضد عفونی منظم مناطق کار و محدود کردن تعداد کارمندان در ساختمان در یک زمان معین ، همه راهکارهایی است که می تواند توسط تصمیم گیرندگان در صنعت بسته بندی برای کاهش میزان آلودگی به 19-COVID در بین کارگران اجرا شود.

تأثیر کرونا بر صنعت بسته بندی

در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، در واقع بخشهای خاصی از صنعت بسته بندی شاهد رشد تقاضا بوده اند ، در حالی که سایر بخشها تقریباً به طور کامل تعطیل شده اند.

در این زمان که همه درگیر ویروس کرونا هستند ، فروش الکترونیکی در حال رونق است ، آمازون گزارش کرده است که در طی بیماری همه گیر کووید 19 تقاضا و فروش نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است.علی رغم مشکلات اقتصادی ، مردم هنوز هزینه می کنند و خرید از طریق اینترنت یک مزیت برای صنعت بسته بندی است.از طرف دیگر ، تقاضا در بخشهایی از صنعت بسته بندی مثل بخش هایی که به رستوران ها سرویس می دهند ، به وضوح کاهش یافته است.

چین دیگر رهبر بازار نیست

چین که در بخش بسته بندی پیشتاز است ، در حال حاضر مشتریان خود را از دست داده است و احتمالاً اقتصاد آن در طی همه گیری و پس از آن تا 50٪ کاهش می یابد.دلیل این امر آن است که تمام شرکتهایی که برای بسته بندی کالا به چین اعتماد می کردند ، اکنون تجارت خود را به کشورهای جهان دوم دیگر مانند هند منتقل کرده اند.همچنین ، پس از کنترل شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند به کشورهای دیگر متکی باشند تا چین.

این مقاله توسط شرکت پایدار ایمن ، ارائه دهنده تسمه بسته بندی و دستگاه تمسه کش اتوماتیک ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *