بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی

از زمان های گذشته تا به امروز بشر بر آن بوده است که روش هایی را برای نگهداری و حفظ مواد غذایی پیدا کند.

به عنوان مثال:نمک زدن به مواد غذایی یکی از روش هایی بوده که حدود 3500 سال پیش برای نگهداری مواد غذایی در بیشتر نقاط جهان رایج بوده است. البته امروزه هم استفاده از روش های سنتی نگهداری از موادغذایی در بسیاری از نقاط جهان از جمله روستاهای ایران رایج است. با پیشرفت تکنولوژی شیوه های جدیدتری برای نگهداری از مواد غذایی ابداع شده است.

بسته بندی کردن مواد غذایی از جمله روش های خوب نگهداری مواد غذایی است که اگر مطابق با اصول و بصورت مطلوب انجام گیرد،عمر مواد غذایی را افزایش داده و سلامت آن را تا رسیدن به دست مصرف کننده تضمین میکند.

جهت اطلاع از قیمت تسمه بسته بندی کلیک کنید.

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی محافظی است که محصول موردنظر را از مرحله تولید تا رسیدن به دست مشتری محافظت می نماید. حفاظت در برابر تغییرات رطوبت،رنگ،بو،نفوذ اکسیژن و…از جمله مواردی است که در بسته بندی موادغذایی باید لحاظ شود. اگر شرایط محیطی مناسب باشد،مواد غذایی میتوانند مدت زمان زیادی تازگی خود را حفظ کنند. بسته بندی محصولات غذایی باید به گونه ای باشد که مصرف کننده نهایی وقتی از آن استفاده میکند ،حس کند که آن محصول کاملا تازه است. بسته بندی یکی از دغدغه های تولیدکنندگان مواد غذایی است چراکه مواد غذایی رابطه مستقیم با سلامت انسان دارد و از این جهت حفظ سلامت و ایمنی این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جهت خرید نوار پلاستیکی بسته بندی کلیک کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ،محصولات غذایی ،بویژه محصولات کشاورزی به دیگر کشورها صادر میشوند. با یک بسته بندی مناسب میتوان فرآورده های غذایی را به نقاط دور دست ارسال کرد بدون اینکه عوامل محیطی و آسیب های فیزیکی و…بر روی آنها اثری بگذارند.

دستگاه بسته بندی مواد غذایی

دستگاه بسته بندی مواد غذایی

امروزه به بسته بندی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته داده میشود چراکه بسته بندی مناسب محصول و اهمیت به زیبایی آن، میتواند علاوه بر محافظت از محصول ،در جذب مشتری و فروش آن محصول نیز تاثیرگزار باشد. جهت انجام عملیات بسته بندی به تجهیزات و دستگاه های زیادی نیاز است. در این میان دستگاه های بسته بندی مواد غذایی به دو دسته کلی دستگاه بسته بندی دستی و دستگاه بسته بندی صنعتی تقسیم بندی میشوند.

دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک یا دستگاه پرس دستگاهی است که برای پرس پاکت های پلاستیکی جهت بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه با توجه به مزیت های زیادی که دارد(کاربری آسان-سرعت کار)به عنوان پرکاربردترین وسیله در امر بسته بندی شناخته شده است.

دستگاه استرچ کش

دستگاه استرچ کش

برای سلفون کشی و بسته بندی انواع محصولات از دستگاه استرچ کش استفاده میشود. این دستگاه در صنایع غذائی برای پوشش مواد غذائی سرد و گرم کاربرد زیادی دارد. دستگاه سلفون کش در سایزها وابعاد مختلف برای کاربردهای مختلف در بازار موجود است. به عنوان مثال دستگاه استرچ کش دستی نوعی از این دستگاه است که بیشتر برای مصارف خانگی یا فروشگاه ها برای بسته بندی انواع گوشت،سبزیجات،میوه و ….استفاده میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین رابطه و خرید دستگاه تسمه کش اتوماتیک کلیک کنید.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *