مزایا بسته بندی با کارتن

تاریخچه بسته بندی

بسته بندی یک نیاز ضروری برای انواع کالاست که از گذشته تا به امروز به آن اهمیت ویژه ای داده شده است،چراکه یک بسته بندی مناسب علاوه بر محافظت کالا،به عنوان یک فروشنده خاموش نقش خود را ایفا میکند،به گونه ای که نوع بسته بندی ، طراحی،گرافیک و رنگهای بکار رفته در بسته بندی یک کالا، رابطه مستقیم با میزان فروش آن محصول خواهد داشت.

در مقالات قبلی درمورد اهمیت بسته بندی کالا مطالبی ارائه شد.دراین مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه بسته بندی مطالبی را بیان کنیم. از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی میکنید ،صمیمانه سپاسگزاریم. بسته بندی ابتدا با استفاده از مواد طبیعی مانند برگ درختان آغاز شد و بعد از آن به شیوه های دیگری رواج یافت . تحقیقات نشان میدهد که حدود 8 قرن پیش از میلاد مسیح ،کالاها در بسته بندی های پارچه ای ،ظروف گلی و شیشه ای جابجا میشدند. شیشه به عنوان بسته‌بندی در ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد در مصر به کار رفت. در سال 1823 پیتر دوراند انگلیسی اولین کسی بود که قوطی فلزی را اختراع کرد که بعد از آن برای بسته بندی از این قوطی ها استفاده شد.

با گذشت زمان کم کم کاغذ و مقوا نیز جز مواد بسته بندی شناخته شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. بعد از ابداع پلاستیک ،بسته بندی های پلاستیکی جایگزین بسته بندی های کاغذی و فلزی شدند به گونه ای که بعد از جنگ جهانی دوم ،بسته بندی های پلاستیکی بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. بطور کلی میتوان گفت که استفاده از پلاستیک به عنوان بسته‌ بندی در سال ۱۹۵۰ به اوج خود رسید. برای اطلاع از دستگاه تسمه کش پرتابل کلیک کنید.

تاریخچه بسته بندی در ایران

صنعت بسته بندی درایران سابقه کمتری نسبت به کشورهای اروپایی دارد که حدود نیم قرن سابقه است.

در کشور ما ایران ابتدا از بسته های کیسه ای مانند گونی ،چوب و صندوق برای ارسال کالاها و محصولات نظیر پارچه به کشورهای دیگر استفاده میشد. صنعت بسته بندی در ایران با ساخت قوطی فلزی توسط فردی بنام درخشان در سال 1309 هجری شمسی رواج یافت. در سال 1328 اولین کارخانه کاغذ سازی در کهریزک تاسیس شد و بعد از آن چند واحد تولیدی دیگر در کل کشور ایران احداث شد که با گذشت زمان صنعت بسته بندی و تولید بسته بندی های سلولزی در ایران رونق یافت.

امروزه صنایع بسته بندی تبدیل به یک تکنولوژی قدرتمند شده است و بسته‌ بندی جزئی از سیاست‌های فروش و بازاریابی است، بطوری که در حال حاضر تمامی محصولات به صورت بسته بندی به مشتریان ارائه می‌گردد و نوع بسته بندی در میزان فروش یک محصول تاثیر زیادی دارد. دراین مقاله در مورد تاریخچه بسته بندی توضیحات مختصری داده شد .برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و خرید نوار پلاستیکی بسته بندی کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *